Jak wystrzegać się błędów księgowych?
Większość samodzielnie prowadzących księgowość przedsiębiorców przynajmniej raz popełniło błąd księgowy. Ma to związek m.in. z zawiłością obowiązujących przepisów oraz ich dynamicznymi zmianami. Już jeden błąd księgowy może spowodować lawinę problemów podczas kontroli, a także rozliczania należnych podatków. Wyjaśniamy, w jaki sposób wystrzegać się błędów księgowych.
Z czego wynikają częste błędy księgowe?
Błędy księgowe to dość złożony problem. Są one związane zarówno z brakiem wiedzy na temat prowadzenia księgowości, jak i zmianami w obowiązujących przepisach, które pojawiają się dość często. Zaniedbania w kwestii stałego śledzenia zmian podatkowych, nadzorowania pracy zobowiązanych do prowadzenia dokumentacji księgowej osób (np. KPiR), jak również posiłkowanie się jedynie informacjami dostępnymi w Internecie, to zagrożenie dla przedsiębiorstwa oraz jego właściciela. Błędy księgowe, o ile zostaną zauważone w odpowiednim czasie, można poprawić, jednak ich przeoczenie, skutkuje wysokimi karami oraz innymi problemami. Można całkowicie uniknąć popełniania błędów w dokumentacji księgowej i związanego z tym ryzyka, decydując się na współpracę z biurem rachunkowym.
Profesjonalne prowadzenie księgowości – sposób na uniknięcie błędów księgowych
Do bardzo często popełnianych błędów księgowych, zaliczamy m.in. wpływające na wysokość zobowiązań podatkowych pomyłki związane z księgowaniem niektórych wydatków jako koszty uzyskania przychodu, nieprawidłowości w deklaracjach ZUS, a także niewłaściwe odpisy amortyzacyjne środków trwałych. Powierzając prowadzenie księgowości profesjonalistom, zyskujemy nie tylko komfort psychiczny, ale także gwarancję, że dokumentacja księgowa nie będzie zawierała żadnych błędów. Obecnie nie trzeba tworzyć dodatkowego etatu dla księgowego we własnej firmie, aby zadbać o rzetelne i zgodne z przepisami prowadzenie księgowości. Zdecydowanie korzystniejszą pod względem finansowym opcją, jest wybór biura rachunkowego, które działa w nowoczesny sposób, umożliwiając stały kontakt drogą elektroniczną. Dzięki temu możemy zaoszczędzić czas oraz pieniądze, a także uniknąć nieprawidłowości w dokumentacji księgowej i związanych z nimi problemów.